شجره طیبه

علی صابری آذر ۲م, ۱۳۸۸

بسیج مستضعفین

((ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین))

سوره قصص آیه ۵ و ما اراده کردیم که بر آن طائفه ضعیف واقع شده ( به استضعاف کشیده شده) در آن سرزمین منت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم‍‍‍ و وارث(ملک و جاه فرعونیان)گردانیم.

بارقه امید از پس پرده غیبی براین ملت نمایان و با خاموش شدن جبروت فرعونیان که در پی آنهمه مبارزات توسط مبارزان نستوه وخستگی ناپذیرصورت پذیرفت (که اکنون از وجود مبارک تعدادی از آنها بهره مندیم) وعده حق تعالی عملی و پیشوایان امت در این کشور استعمار زده ،ازمستضعفین گردیدند . )گر چه بعضا و مخصوصا زمانی که تمامی دلمشغولی های ما بر دفع خطرات دشمن زبون و رفع مشکلات درونی و گندزدائی کشور از معضلات پیچیده باقیمانده بود ، ۲ قشر در پی تلاش برای بدست آوردن مال و زراندوزی از یکطرف و جاه و تشکیل باند از طرف دیگر   برای آینده ای که پیش بینی می کردند بوده و فقط برای خود تلاش می کردند و امروزه آنان را بالعین میتوان مشاهده کرد . افراد بی درد و بی سابقه و بی سهمی در انقلاب و جنگ و جهاد که در لباس خودی وغیر آن برای نظام و انقلاب دشمن تراشی مینمایند و داعیه دلسوزتر از مادر را به یدک می کشند.(

علی ایحال به مذاق دگراندیشان این جرقه الهی را خوش نیامد و دردسرهای فراوانی را برای آن رقم زدند. مردم برای حراست از انقلاب و حفاظت از کشور اسلامی بپا خاستند و با همت خود مشکلات را یکی پس از دیگری رفع و آنرا پشت سر گذاشتند تا سرانجام امام امت ضرورت سازماندهی تشکل های مردمی را احساس و در ۵ آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر نمودند.

بدنبال این فرمان ، بسیج در کشور پایه گذاری شد و اینجانب از همان زمان در تکاپوی راه اندازی این شجره طیبه در منطقه بودم تا سرانجام پس از مراجعات فراوان به مراکز شهرستان،استان و کشور و طی دوره ای که در تهران برنامه ریزی نمودم – سازمان بسیج مستضعفین منطقه را در تاریخ ۱۹/۲/۵۹ تأسیس و با انجام کلیه هزینه های لازم(شخصی) این سازمان را درمنطقه گسترش و مردم را به بسیج و آموزش فراخواندم که اولین برکت آن ایجاد فرهنگ بسیجی صدراسلام در منطقه ، بسط فرهنگ انقلاب و تفکر دینی انقلابی اسلام ، آموزشهای عقیدتی  سیاسی  رزمی  نظامی  امدادی  و شرکت در دفاع مقدس و افتخارات به دست آمده پس از آن میباشد .

بسیج حاصل مجاهدت های مجاهدین صدر اسلام تا کنون و شجره طیبه ای است که       تا کنون ثمرات بسیار مفیدی برای انقلاب  و نظام  و کشور داشته است و فرزندان غیور انقلاب و کشور همواره آنرا  (( بسیج مدرسه عشق است )) می دانند و همچنان     علاقه مندند که در این مدرسه عشق سهیم و دخیل باشند.

و اما وظیفه همه ما ایجاب می کند که این شجره طیبهء حاصل مجاهدت های مجاهدین صدر اسلام تا کنون و زحمات بی بدیل امام خمینی(ره) را از گزند کلیه آفت ها و بدی ها ، سیاسی کاری ها و سیاست زدگی ها ، استفاده های حزبی و جناحی وگروهی          مصون داشته و فراموش نکنیم که دقیقا ۲/۹۸ درصد مردم انقلابی ایران اسلامی عضو    بی چون و چرای آن هستند. چه جائی بهتر از مدرسه و مکتب و تشکل عشق ؟

بحمدلله اکنون بسیج دوباره جایگاه اصلی خود را بازیافت و سازمان بسیج مستضعفین شد.

از همه اقشار امت در کشور و منطقه می خواهم که ضمن گرامیداشت این شجره طیبه در روز بزرگداشت بسیج مستضعفین   ( ۵ آذر ) در مراسمات آن شرکت کنند و هرچه بیشتر فرزندان خود را با این مدرسه آشنا نمایند . همه بدانند که دلیل امنیت و آرامش کشور در بسیج است وازبرکات اصل بسیج  هیچ وقت غفلت نباید کرد . همواره بسیج یار و یاور مردم بوده است چه در یورش بعثیها به کشور، چه در سیل ها و خشم آسمان ، چه در زلزله و خشم زمین ، چه در بهداشت و واکسینه کردن اطفال ، چه در جایگاه مطمئن آموزشی و اوقات فراغت فرزندان این مرز و بوم ، چه در پیشبرداهداف عمرانی و آبادانی و آموزشی کشور و محلات و چه در دفاع جانانه از امورامت و رفع مشکلات مردم و … و همه جا. انشاءالله تعالی شأنه

VN:F [1.8.2_1042]
Rating: 6.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.8.2_1042]
Rating: +3 (from 3 votes)
شجره طیبه۶٫۰۱۰۳

۴۲ پاسخ به “شجره طیبه”

  1. نوشته شده توسط جوادصفایی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۶:۵۱ ق.ظ

    همون که گفت بسیج مدرسه ی عشق است امروز بدجوری اسیر عشق بازی اونا تو شده!
    عشق را مرتبتی ست ای پسر به هوش!

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  2. نوشته شده توسط نسل سومی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

    سلام
    ضمن تشکر از مطلبتون عرضم کنم :
    آنهایی که به بسیج مستضعفین ایراد دارن به این نکته هم توجه داشته باشن ، خیلی وقتها وقتی یک مجموعه ای گسترده میشه آفتهایی هم داره اما باید سود این مجموعه بیشتره یا ضررش؟
    ثانیا: آیا ما چه گلی به سر مملکتمان زده ایم که چپ و راست آن را به باد انتقاد میگیریم ؟
    به راستی در رفتارهای خودمان توجه کرده ایم ؟
    به قول شهید چمران : اگر هر کس به اندازه یک شمع اطرافش رو روشن کنه جهان روشن میشه
    ما کارمون شده انتقاد به تاریکی ها در حالی که خودمون کمتر از یک شمع که روشنایی نداریم به گسترش تاریکی ها هم کمک میکنیم .

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  3. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۵۹ ق.ظ

    جوادآقای عزیز خیلی مخلصیم
    صدالبت که فرمایش شما صحیح ولی اگر به یک مطلبی هم زیاد پرداخته بشه فکر نمی کنی زیادی لوث بشه. به قول دکتر سروش : اگر مجموعه ای تشکیل دهیم که هم اعضاء آن را عشاق و معشوقان تشکیل دهند پس از مدتی شاهد نفرت در میان جامعه خواهیم شد .
    با همه احترامی که برای جانباختگان جنگ قائلم ولی کاری که الان در کهوردان انجام شده آیا درشان بسیج است . این همه مخارج برای چی ….
    اگر سر آرامگاه این عزیزان یک مراسم علی واری می گرفتند بهتر نبود . بقیه هزینه ها را هم صرف ایتام و جوانان می کردند . این همه تراکت و تبلیغات
    با این تفاسیر معلومه منی که توی اجتماع هستم از بسیج بدم می آید و کم کم از اسم بسیج حالم بهم می خوره .
    مثلا همین لباس پلنگی … یک زمانی که می پوشید . حالا کی می پوشه ….
    طرف با کفش تخت سبز ( با اون اضافه وزنش ) لباس پلنگی پوشیده یک چپیه هم انداخته دورگردنش شربت می ده می گه شربت شهادته !!!!

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  4. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

    با این همه حدیث و آیه سعی نکنیم که ذهن کودکان و بچه گانه بعضی ها رو فریب دهیم . دست گذاشتن روی نقطه احساسات مردم و بازی با فعلا ابزاری بیش نیست . در آینده خدا می فهمد آیا نوامیس هم به میان می آیند یا خیر ….

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  5. نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

    آیا انتقاد کردن روشنگری نیست؟ تا انتقاد نباشه رشدی نیست همه تحولات پیشرفت ها و تغییرات از انتقاد از وضع نامطلوب حاصل شده اند. کاش همه به این باور برسند که باید انتقاد کنند. اگه مردم ما با ساده دلی بر خیلی از کارهای آقایان که به اسم دین و هزاران بهانه دیگر انجام می شود سرپوش نگذارند وضع ما بهتر از این خواهد بود.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  6. نوشته شده توسط صابری در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱:۴۱ ب.ظ

    باسلام
    تک تک شما عزیزان اعضاء بالقوه بسیج مستضعفین هستید و این بسیج به کسی غریبه نیست که به شما و دوستان دیگرغریب باشد(البته بی نوا هم نیست) . یکی وقت پیدا کرده و رفته در برنامه های بسیج شرکت کرده و شما یا کم رفتید و یا هنوز وقت برای این مورد برنامه ریزی نکردید.
    مگر قد من بلند و قد شما متوسط و شکم دیگری بزرگ و سر دیگری کوچک و یا گرد و پهن نیست ؟ خوب این یعنی که اعضاء بسیج انتخابی نیستند و همه آحاد ملت عضو آنند.
    نباید شما با شکم دیگری از بسیج بدت بیاد و یا با شمای خوش قیافه دیگری ایراد نگیرد .
    خصوصیات اعضاء بسیج همین است . یکی قصاب و چوپان است و دیگری کارمند و آبدارچی و یکی هم دانش آموز و دانشجو و استاد دانشگاه و دیگری هم کاسب و تاجر و آخوند و ملا و با قیافه های بسیار متنوع به اندازه بزرگی ملت .
    باید همگی برویم و این شجره طیبه را بالنده کنیم . یادمان نرود که امروز کشور و کسب و کار آن دست خودمان است و مزدور خارجی نداریم و همه ایرادهایی که هست باز هم ازخودمان است و باز هم خودمان به درد رفع آن می خوریم. شما حساب کن و اطرافیان و اقوام و قبیله خود را ببین – میبینی که هرکدام در گوشه ای از کشور و شهر و دیار مسئولیت و کاری دستشان هست و یا همسایگان و همشهریها و کس و کار دیگران که همگی از خودند.
    پس نباید عقب رفت و نظاره گر بود و فقط املاء همکلاسیها و همشهریها را غلط گیری کرد . باید همه تن بکار دهیم به مهر.
    برادر یادمان هست که در همین لامرد عزیز ما دبیرستان نداشتیم و برای ادامه تحصیل به شهرها و دیار غریب رفتیم ولی امروز از همین برکاتی که از انقلاب و تلاش جوانان و همشهریهای خودت نشئت گرفته ، لامرد پذیرای دانشجویان اقصاء نقاط کشور از کرد و لر و فارس گرفته تا عرب و بلوچ و مازنی است ! که برای عده ای علاوه بر آموزش ، تجارت و کسب و کار- و رونق اقتصادی منطقه نیز هست و الی آخر .
    پس همه دست دردست در رفع ایرادات تلاش کنیم واقعا نمی شود املاء بی غلط نوشت و ایرادی نداشت اما می شود گودالها و شکافها را با وجود و حضور خود پر کرد .
    بسیج خانه ملت و ملت همه بسیجند شما عزیزان نیز آنرا از خود بدانید و بر برکات آن بیفزائید. احسنتم

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 4 votes)
  7. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۴:۱۴ ب.ظ

    ما خیلی چیزها یادمان می آید
    یادمان می آید که در همین لامرد ما تجاوز به نوامیس نداشتیم
    دختران فراری نداشتیم
    معتاد کم داشتیم
    عرقیات و مشروبات الکلی نداشتیم
    ولی
    ولی حالا داریم …
    به این نکات نگاه کن بعد جواب بده
    اول انقلاب در تراکمه چی بود حالا چی شده ؟!!
    - وضع فرهنگی خانواده
    - احترام به بزرگتر
    - دیدگاه های مذهبی
    - مجالس تعزیه و قرآن
    - معاشرتها
    - تجمل گرایی ها
    همه اینها چی
    یا توی کشور نگاه کن
    از نظر
    - ورزشی (‌نتایج تیمها موید این حرف است )
    - فرهنگی ( ایران عزیز به همراه دین شریف اسلام در چه وضعی بود )
    - نظامی (‌ما ژاندارم خاورمیانه بودیم)
    - سیاسی

    بعد از همه بگذریم وظیفه ارتش در این نظام چیست اگر بسیج کار فرهنگی می کند پس این سلاح و مهمات می خواهد چه کار
    راستی همه دبیرستانها و دانشگاههای لامرد هم دولت ساخته درسته !!!!! بابا خیراندیش بدبخت، ساخته
    بعد شما سال ۵۷ را مقایسه کن با سال ۲۷ (‌با تفاوت سی ساله ولی امکانات کمتر آن زمانه ) آیا این کشور درجا زد ما از گشنگی مردیم آیا پدران و مادران ما به مکتب خانه نرفتند . آیا عزای امام حسین تعطیل شد . آیا به مکتب خانه ها حمله شد. آیا چماقداران شاه به مجالس مذهبی ما حمله کردند. اگر آن زمان

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.5/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  8. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ

    رضاخان قبا را به عنوان کشف حجاب برداشت و شما مخالفی بفرما و لباست را بپوش چرا کت و شلواری که رضاخان به مملکت آورد و ما را باصطلاح غرب زده کرد می پوشی ؟!!! حاضری با همان شال و قبا به محل کار یا دانشگاه بروی ؟!!!
    از پدرانت بپرس سال ۲۷ چه خبر بود و تا سال ۵۷ چقدر کشور پیشرفت کرد
    مثلا همین ورزشی که می بینیم
    ورزشگاه های امجدیه و آزادی کی ساخته شده است . برای چه کسی ساخته شده آیا برای خانواده سلطنتی ساخته شده بود یا برای جوانان این سرزمین که به انحراف کشیده نشوند . و بازیکنان به مانند علی پروین ، حجازی ،‌ روشن ، ووو غیره را تحویل این مملکت بعنوان الگو داد .

    چرا نیمه خالی لیوان را می بینید . حق الناس را گردن خود نکنید شما که دم از اسلام و دیانت می زنید سفارش می کنم دو خطبه حضرت امیر را بخوانید بعد به آن توجه کنید ببینید حالتان بهم نمی خورد . بروید نامه حضرت علی به مالک اشتر را بخوانید . خیلی راحت توی گوگل سرچ کن و بخوان و در آن اندیشه کن .

    بابا این همه ریاکاری دیگه بسه . به درد ملت برسید . آیا انتخابات مجلس یادتان رفته که گونی گونی تعرفه توی صندوقها ریخته می شد . آیا این حق الناس نیست ؟!!!
    خجالت بکشید. از خودتان از مردم و از خدای خویش .
    مگر شما دعای کمیل را هر هفته با صدای بلند نمی خوانید چرا در آن تدبر نمی کنید . آیا حرکات شما همه برای خداست و برای جلب رضای غیرخدا نیست ؟؟؟

    یا حق

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.5/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  9. نوشته شده توسط صابری در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۵:۲۸ ب.ظ

    سلام
    محض اطلاع جنابعالی و دیگر عزیزان – بین سالهای ۲۷ تا ۵۷ رشد لامرد منفی بوده است چه از جنبه تولیدی و چه از جنبه تحصیل درآمد و غیره . از لحاظ علم و دانش هم با کور شدن مکتب خانه ها ُ ۲ مدرسه راهنمائی ایجاد شد که معلمان آن درقمه کشی بیکدیگر و یاد دادن فحش و کلمات رکیک و حاکمیت فراش مدرسه بر دانش آموزان، چیز دیگری از فرهنگ و آموزش حاصل آن نبود.اگر می دانستید که در زیر یوغ مزدوران و سلطنت زندگی کردن یعنی هیچ نبودن و ندانستن و نداشتن و هزاران نه دیگر ، آنوقت میتوانستیم نعمت امروز را حس کنیم .
    البته مواردی که فرمودید حقیقت تلخی است که نتیجه فرهنگ دانشگاهی در کشور(نشئت گرفته از مکتب غربی)، شهری و شهر نشینی ، مهاجرت و مهاجر پذیری و از این دست معضلاتی است که نتیجه رشد و پیشرفت و بیداری جوامع و فی نفسه اثار منفی تفکرات شومی است که در رشد جوامع در نزدحیوان صفتان انسانی رخ می نمایاند وایجاد آن دست من و تو و کسی دیگر نیست .
    نباید از نظر دور داشت که بسیج منفذ مطمئن اصلاح امور و ساختن و ایجاد تحول است . اگر خوب بر جملات اینجانب توجه فرمائید در مییابید که اگر ما بسیج را گرم نگه داریم هم کشور و هم ملت ما از انواع گزندها مصون خواهند ماند . این بحث سر طولائی دارد ولی آنچه میماند اینکه ما همه عضو بسیجیم و در بسیجی بودن وجه اشتراک داریم.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  10. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۵:۴۴ ب.ظ

    خوب این حرفا را با چه مدرکی می گویی ؟

    خواهشا برای حرفات مدرک بیار و نقش مار تحویل ملت نده . و چارت جا بزن خواهشا همه اینها را بگو از چه منبعی ذکر می کنی . اگر همان منبع موثق ایرنا ست که بسلامت.

    یا علی

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  11. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۵:۵۵ ب.ظ

    از جنبه تولید که من می دانم اگر پدر بزرگم ۲۰ من گندم می کاشته چون فرزندانش بزرگ شده بوده شده بود ۱۸۰ من کار آن زمان
    از این لحاظ هم می دانم که در سال ۳۲ اولین بار در روستای لشکون عدس کاشتند که پس از آن در همه روستاها همه گیر شد .
    در زمینه نخل کاری محض اطلاع شما تنگهای بزرگ چاه شرف ،‌ترمان ، لشکان و… در سال ۳۳ به بعد تشکیل شده اند . پس تولید خرما هم باید بالا رفته باشد .
    منابع:‌سفرنامه ناصری ، سفرنامه ظل السلطان ، اسناد تاریخی کمارجی زنگنه

    راستی تولید منطقه در آن زمان چه بوده است که حالا کمتر شده است . ….
    به جان هر کی دوست داری به این سئوال جواب بده با سند .

    البت این را می دانم که بعد از انقلاب نسل آهوان و جانوران به همراه درختان رو به نابودی نهاد . چون اسلحه در این زمان آزاد بود و همه داشتند
    این را هم می دانم که در زمانها ۲۷ الی ۵۷ خانه پدران ما قفل نداشت ولی حالا علاوه بر داشتن قفل دزدگیر هم دارد .

    یا حق

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  12. نوشته شده توسط م. صفایی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۶:۰۵ ب.ظ

    احوال همگی
    من در این مورد برای اولین بار نظر می دم
    من خود در جبهه بودم و خیلی راحت تفاوت این بسیج و آن بسیج را می دانم .
    از کرده خود در جهت حراست از وطنم شادمانم . ولی صد حیف که این بسیج نه آن بسیج است .
    با فرمایشات آقای عبدالهی تقریبا موافقم .
    من سفرنامه ظل السلطان را خوانده ام البته برای سالهای قبل تر است ولی همه این حقایق یا به چشم دیده ام و یا از پدرم شنیده ام . همه درست است تولید اون زمانهای شهر و دیار ما
    گندم ، جو ، خرما بوده است کدام یک از اینها کاهش یافته بود.

    خیال نکن اون زمان انرژی هسته ای داشتیم و قطع شد

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  13. نوشته شده توسط الف مرادی از اشکنان در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۶:۱۳ ب.ظ

    نه بابا داشتیم همین خرما هم انرژی داره هم هسته

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  14. نوشته شده توسط این به اون در در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۷:۵۴ ب.ظ

    عبداللهی عزیز
    سلام
    اینکه گفتی حالا دختر فراری داریم.تجاوز به نوامیس داریم ، ربطش به بسیج چیه؟
    چرا عصبی نوشتی!!!؟
    انگار از یه چیزی بدجوری سوختی که هرچی بدیه میندازی گردن بسیج.نکنه پات جایی گیر کرده؟!اون هم از دست بسیج؟!تولید اون موقع رو با تولید علم الان بسنج.اون موقع مردم فقط میکاشتن و می خوردن ولی آیا حالا تحصیل علم برتری نداره.الان بخاطر وجود ارتباط بین شهرها نیازی نیست هرشهر واسه خودش تولید داشته باشه!
    توی یک استان تولید می کنن جایی دیگه مصرف.اینجا راه نبود امکانات نبود ،درسته کاستی هست ولی شما دیگه خیلی ….
    صفایی عزیز شما هم الکی اسم خودتو نذار جبهه رفته ، اگه جبهه رفته بودی به این افاضات عبداللهی صحه نمی گذاشتی!

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: -2 (from 4 votes)
  15. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۸:۰۶ ب.ظ

    اقایی با این اسم و عجیب که نمی دونم چه جوری برات ثبت کردن این به او در یا ددر

    عصبی نوشتم مگه تو عصبی ننوشتی یعنی تو عصب نداری و همش با غدد لنفاوی نوشتی ؟
    در ضمن اون آقای محترم گفته بودن که ما طی سالهای ۲۷ لغایت ۵۷ رشد منفی داشته ایم من جوابش را دادم کجای این کار ایراد داره .
    مثلی اینکه روی دیگ بلند شدی عزیز دلم
    من پام جایی گیر نکرده عزیز
    شما مثل اینکه مسلمان نیستی داری این همه مادیات را میگویی علم … این عقایدی که شما دارید مارکس وبر برای جهان مارکسیستی آورده .
    ولی من مسلمانم و از معجزه پیامبر به تو جواب می دهم . از کتاب خدا . از کتاب پیامبری که برای ارشاد بشری مانند تو آمد . از نهج البلاغه ای که علی نوشت و سید رضی جمع آوری کرد . از نهج الفصاحه ای که رسول مکرم اسلام به یادگار گذاشت از حسین بن علی که خونش را در راه مبارزه با جور داد .
    من باب اطلاع شما سالیان سال قبل اگر هنوز توی تاریخ مانده باشد این ایرانیان بودند که جاده ای بنام ابریشم را ساختند و مبادلات تجاری راه انداختند . شاید تو خبر نداری توی همین لامرد خودمون هم راههای زیادی ( البته مال رو چون وسیله آن زمان خر و قاطر واسب بود ولی مرکب حال حاضر ماشین و هواپیماست . بیست سال دیگه هم چیزی دیگر می آید ) برای مراوده با بندر ، خنج ،‌فیروز آباد ،‌ کنگان ، جناح و بستک ( از راهی بنام تنگ خیار ) وجود داشته است .
    پس بدون اطلاع از چیزی عوامل فریبی نکن و کلمات زیبای ادبیات را به ویبره (‌ببخشید لرزش ) ننداز .

    در مورد آقا/ یا خانم صفایی هم خودشون جواب می دن به من ربطی نداره ولی همینقدر اطلاع دارم که آقایان صفایی از خط شکنان جبهه بوده اند . فکر کنم یکیشون هم غواص بوده است . به اتفاق آقای محمد علی حیاتی ….
    خوب حال چی می گی ؟!!!

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  16. نوشته شده توسط م. صفایی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۸:۳۳ ب.ظ

    اتفاقا من هم جبهه رفته ام

    فکر کنم به اندازه موهای سرتو تیر به سینه عراقی ها فرستاده ام . ولی یادم نمی آد که جبهه بدون پشت جبهه باقی مانده باشد . همش هم جنگیدن نیست .

    یاد اون پیرزن بیفتد که موهایش را می بافت و به سپاه اسلام کمک می کرد . بعد قضاوت کن .
    من که نفهمیدم از چی اینقدر عصبانی گشته ای خوب می نشستی مطالبش را مثل من بی سواد می خواندی و بعد جوابش را می دادی ……

    معلومه که نخونده ملایی .
    اللهم اشف کل مریض

    یا علی

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  17. نوشته شده توسط تک‌تیرانداز در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۸:۳۶ ب.ظ

    من هم غواص بودن آقای حیاتی رو قبول دارم ، ایشان هنوز دارن “زیر آبی میرن!”

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  18. نوشته شده توسط الف مرادی از اشکنان در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۸:۳۹ ب.ظ

    حضرت آیت الله العظمی جناب آقای دکتر ” این به اون به در” دام خرپشته (KHARAHPESHTOH)

    من مانده ام که چرا ما انسانها باید همیشه لجباز باشیم . مایی که مولایمان علی است و حسین پیشوای مبارزه با ظالمان ماست .

    تو که جرات نداری اسمت را بنویسی چرا اینقدر ورجه و وورجه می کنی ..

    می خوای حشره کش بیارم اونهم از نوع تار و مار بشی
    من خودم خانواده شهیدم . افتخار هم می کنم ولی امثال تو بسیج را به گند کشیده اند . بسیج میقات پابرهنگان است نه شکم گندگان .

    خدای بزرگ همه را به صراط مستقیم بازگرداند . آمین

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  19. نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

    اگه قراره مطلب و نظری منتشر بشه بهتره منصفانه و علمی باشه . نقد من به مطلب “شجره طیبه”
    اولا بسیج فعلی نهادی مستقل نیست و همه میدانند سپاه همه کاره آن است یعنی حتی به اندازه یک انجی او NGOساده مردمی نیست. هیچ کس نمی تونه بسیج و خدماتش را در مخصوصا دوره دفاع مقدس انکار کنه ولی به قول “عبدالهی” بیشتر بسیجیان امروزی اگه کارت فعالشون دیر بشه … / پس چند جای کار میلنگه. نگذاشتند این شجره پاک بمونه
    اما نقد من به نظرات “عبدالهی” : اگر چه رضا خان و پسرش خواهان پیشرفت ایران بودند و گوشه ای از پیشرفتهای غرب را در ایران پیاده کردند که خیلی ها نظم و دی سیپلین خاص اونا برای کارهای عمرانی و امور نظامی را مثال می زنند. ولی دیکتاتوری پهلوی با این چند مورد خوشنام نخواهد شد اصلا ذات دیکتاتوری فساد میاره ما جامعه آزادی نداشتیم هیچ کس سر از کارای اعلیحضرت در نیاورد افراد آزاد اندیش زیادی مخالف این حکومت بودند و باید عوض میشد/ پیشرفت لامرد بعد از انقلاب به شکل یک جهش بود و قبول کنیم این موضوع انکارناپذیر است (اگرچه نقص زیاد داریم)

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  20. نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۳۶ ب.ظ

    اداره کشوری مثل ایران با سیستم فعلی مشکل آفرین است نیاز به اصلاحاتی داریم/ اما با نظرات “عبدالهی” هم درباره گذشته و حال لامرد موافق نیستم و اگه عبدالهی همون آقای عبدالهی که وبلاگ زنگنه را میچرخونه باشه تعجبی نیست از خان و خانبازیها و اشرار زنگنه که مخصوص دوره شاه هست حرف بزنه .من اینو میگم باید خودمون کاری بکنیم اگاه باشیم و آگاهی ببخشیم باید قدر انقلاب و دستاوردهایش را دانست ولی جلوی کجرویهای عده ای را گرفت حتی اگر مدعی مردمی و انقلابی بودن باشند

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  21. نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۴۹ ب.ظ

    میدانم “صابری” چه میگویند و چه میخواهند و فکر میکنم در پشت این نوشته ها احساس پاکی جریان دارد اما با سیستمی که فعلا بسیج دارد بعید میدانم به اهدافی که در ذهنشان است برسیم

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  22. نوشته شده توسط تک‌تیرانداز در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

    جاتون خالی! جند روز پیش کیک تی تاب(ی) گرفتم به هوای اینکه خاطره دهه‌ی شصت و خرید از تعاونی مدرسه، صف خرید و زنگ استراحت برام زنده بشه؛ کیک تی تاب در همان هیبت ، شکل ، اندازه و لباس دهه‌ی شصتی‌اش ظاهر شده بود ولی دریغ از آن طعم و مزه‌ی سابق. کارخانه روز به روز داره از حجم کیک کم میکنه و بقیه پاکت رو از هوا پر میکنه؛ ولی ملتِ سربه هوا، گرفتار و ظاهربین ، ثابت ماندن قیمت تی تاب در چند سال اخیر را تحسین میکنند.

    راستی چرا خیلی از مفاهیمِ نغز و ناب دهه‌ی شصت عاری از معنا شده‌اند؟ نمونه‌اش همین “بسیج” خودمان.( ببخشید؛ خودمان، نه! بسیج خودشان!)

    ـ خواهرم، کلاس سوم دبستان که بود با تشکیل پرونده در گروه مقاومت، “بسیجی” شد. “دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ دوستم برای استفاده از سهمیه بسیجی فعال در کنکور دانشگاه، بدون هیچ سابقه‌ای یک شبه و با مساعدت برادران سپاهی در جرگه بسیجیان فعال قرار گرفت.”دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ همسایه‌مان برای این که بتواند صاحب یکی از واحدهای مسکونی شهرک بسیجیان شود ناگزیر به عضویت بسیج درآمد.”دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ غضنفر فرمانده گروه مقاومت محله‌مون در عرض سه سوت یه گروهان بسیجی با لباسهای فرم اتو کشیده و پوتین‌های واکس خورده، خبردار به صف میکنه. اغلبِ جمعیت رو که میبینی،”دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ در جلسه امتحانی که مراقب بودم دانشجوی بسیجی رو به جرم تقلب از جلسه امتحان اخراج کردند.”دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ در انتخابات دور گذشته مجلس در لامرد، جمع کثیری از دوستان بسیجی‌مان تقلب آشکار و سازماندهی شده‌ای را به نفع آقای حیاتی، تدارک دیدند.”دریغ از ذره‌ای شعور و منشِ بسیجی”!
    ـ مسوول بسیج اداره از ما خواست که برای عضویت در بسیج اداره، مدارک لازم رو بیاریم؛ گفتم نمی‌خوام عضو بشم! گفت دلبخواهی نیست؛ اجباریه!”دلم به حال بسیج سوخت”!
    ـ دختر همسایه‌شون که شونصدتا دوست پسر شماره‌شو دارن، روز بسیج، چفیه انداخت دور گردنش و در مراسم حاضر شد.”دلم به حال بسیج سوخت”!
    ـ . . .
    بنده هنوز هم برای بسیج احترام قائلم.البته برای حقیقت بسیج و نه برای واقعیتِ آن.برای بسیجی که شجره طیبه بود.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  23. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

    نه آقای ایرانی من که طرفدار پهلوی نیستم
    می گم نباید یک نیمه لیوان را دید
    من باب اطلاع شما در مورد زنگنه ای ها
    ۱-در نبرد لنگه که قبل از انقلاب بود و باعث نجات شیعه از دست سنیان لنگه گردید همین دلاوران زنگنه بودند که به آنجا یورش بردند و سنگرها و قلعه های آنان را تا لنگه یکی یکی تصرف کردند و یک شهید را نثار ایران عزیز کردند .
    ۲- در نبرد بستک که سنه ۱۳۰۱ و در زمان رضاخان قلدر بود هم همین مردم دلیر به کمک لاریها رفتند .
    اگر سند خواستی می تونم به شما ارائه دهم . در ضمن زنگنه ایها هم اشرار نبودند .
    می توانی به خاطرات شاعر معاصر مرحوم منوچهر آتشی مراجعه کنی .
    می تونی بری مطالب را با دیده بصیرت بخوانی نه با …

    حال با چه دلیلی می گی که خان و خانباز بوده اند . به من چه که تو غارس یا چوپان و یا زارع زنگنه ایها بوده ای .
    به تو چه که زنگنه ایها آریایی اصیل اند . اصلا تو می فهمی چرا اومدند این سرزمین برو تاریخ تشیع در زمان شاه اسماعیل صفوی را مطالعه کن و نقش زنگنه ایها و پراکنده شدن در سراسر ایران را به دقت بخوان بعد حرف بزن . امیدوارم که خیلی زود ۲۱ روزت تمام بشه و سر از تخم بیرون بیاوری

    پس خواهشا الکی ما را به خاندان فاسد پهلوی نچسبان اینجا اگر من حرفی می زنم به نقد است نه به ایراد و تهمت
    بچه مسلمان که تهمت نمی زنه . متاسفانه ما ایرانیها مسلمانی را در کتاب داریم و در خیابان و بازار چیزی دیگری هستیم .
    به قول حافظ شیرین سخن
    عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت……….که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
    من اگر نیکم و اگر بد تو برو خود را باش……….هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

    امیدوارم که زودتر به حقایق دست یابی

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  24. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

    “گلایه ”
    دوستان عزیز اگر مطلبی در این مکان نوشته می شود قصد من فقط نقد و ارائه نظر و پیشنهاد است نه چیز دیگر متاسفانه بعضی از آقایان یا خانوما به بال قباشون برخورده نه آقا جان کسی با بسیج مخالف نیست کسی بااندیشه بسیجی مخالف نیست . من باب اطلاع شما بنده در مسابقات فرهنگی بسیج مقام هم دارم . هم در قرائت قرآن و شاید حدود ۱۴ سال است که عضو بسیجم . در جایی بودم و خواستند که بعنوان عضو فعال باشم ( چون مسئولیت فرهنگی یک پایگاه را داشتم ) تا در بسیج رفتم ولی برگشتم چون خودم را خادم ملت نه خائن ملت می دانم . خیلی از کارهای فرهنگی و مذهبی بسیج را انجام داده ام . از خوشنویسی گرفته تا قرائت قران ، طراحی سئوال و غیره نیاز به این حرفها نیست بسیج یک مکتب است نه یک بازار و دخل ما با این اراجیف مخالفیم .
    مگر کاوه آهنگر که بر ضد ضحاک بیدادگر بلند شد بسیج نکرد
    مگر امام حسین قیام کرد بسیج نکرد . حتما باید کارت بسیج داشته باشد یا چفیه دور گردن بندازد
    مگر امام خمینی بسیج نکرد .
    به تاریخ مراجعه کنید و ببیند که اصالت بسیج در چی بوده است . همه جای دنیا بسیج است .
    از پارتیزانهای بلگراد گرفته تا میرزای جنگلی و رئیس علی دلواری
    یک سئوال آقای ایرانی و امثالهم جواب بدهید .
    اگر یک روز بگویند می خواهیم دشتهای لامرد را درختکاری کنیم آیا به عنوان بسیجی می روید یا نه ؟
    ۹۰ درصد این افراد نمی روند
    اگر بگویند ناهار می دهند آنوقت چند نفر می روند .؟

    خوب اگر مثل من خان و خانزاده و اشرار به قول ایرانی عزیز نهج البلاغه در خانه دارید به این خطبه سری بزنید
    حضرت علی (ع) در خطبه خطبه ۳۳ می فرماید
    باطل را می شکافم تا حق از کنار آن به درآید .

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  25. نوشته شده توسط الف مرادی از اشکنان در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

    پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله : اَلْحَقُّ ثَقیلٌ مُرٌّ وَ الْباطِلُ خَفیفٌ حُلْوٌ وَ رُبَّ شَهْوَةِ ساعَةٍ تورِثُ حُزْنا طَویلاً؛(مکارم الاخلاق، ص ۴۶۵٫ )
    حق، سنگین و تلخ است و باطل، سبک و شیرین و بسا خواهش و هوا و هوسى که لحظه‏اى بیش نمى‏ماند، اما غم و اندوهى طولانى به دنبال مى‏آورد.

    عزیز دل من صابری ، این به اون در ، ایرانی
    چرا الکی بحث می کنید شما چرا بر پایه اسلام سخن نمی گویید . مگر آقای عبدالهی چه گفته که شما یاد ابن شهر آشوب افتاده اید . چرا با مدرک سخن نمی گویید .
    آقای ایرانی تا جایی که بنده آقای عبدالهی را می شناسم انسانی بسیار مقید و مومن می باشد و به اصول اخلاقی احترام می گذارد . محال است که نفر پیدا کنید که از ایشان بدی دیده باشد . انسانی هنرمند و قاری قرآن است . البته چندین سال این منطقه نبوده است . ایشان شاعر نیز می باشند و در خوشنویسی و ورزش هم مقام دارند . لطفا به بیراهه نروید . ایشان بسیج شرکت نفت را به پوپایی رسانید . طوری شد که اعضای بسیج دو برابر شدند اونجایی که هیچ سهمیه ای برای بچه های قراردادی قائل نبودند .
    در مورد زنگنه مگر بد است انسان از قوم و ریشه خودش بنویسد . شما چقدر اطلاع در مورد تراکمه ایها و زنگنه ایها دارید . اصلا چند خط کتاب در مورد تاریخ اقوام ساکن در این منطقه خوانده اید . خجالت بکشید .
    مسلمانیتان را به باد ندهید . ایشان اگر پست و مقام و غیره با بسیج می خواست الان بهترین پستها و سمتهای شرکت نفت را داشت ولی … خودش خواست که از صنعت به ذکر خودش آلوده برود . می گفت اینجا آدماش کثیفند . دروغ می گویند وغیبت می کنند . با دل خون از اینجا رفت . پس خواهشا این وصله های ناجور را به صاحبان جورشان بچسبانید .
    یا علی

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  26. نوشته شده توسط تنیرخرون در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

    آقای صابری عزیز
    الان ذهنیت مااز اون شجره طیبه و اون کودکستان عشق
    یک سری آدمایه که چفیه برگردن ولباس خاکی پوشیده بودن با کفش اسپورت، دست هر کدومشون هم یه تیکه لوله سبز داده بودن
    برای مهرورزی!!!یا اون برادر بسیجی که مستقیماکلاش به طرف مردم خودش گرفته بود و لحظه ای در شلیک کردن درنگ نکرد بدرستی مردم شعار دادن، بسیجی واقعی همت و باکری بود.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  27. نوشته شده توسط مسعود اسدپور در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

    آقای عبداللهی و ایرانی جان

    خاهش میکنم دعواهای قبیله‌ای را بگذارید برای سر گردنه چاه‌شور. این قبیل مسائل اینجا باب نبوده و اصلن جای این کار نیست.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  28. نوشته شده توسط عبدالهی در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۳ ب.ظ

    ببخشید آقای اسدپور ایشان توهین کردند و من جوابش را دادم. اگر به شما گفته بود کجا جوابش را می دادید . این اقا نه ایمیلی داده و نه آدرسی ….. ولی به هرحال
    از همنیجا از همه عزیزان هم بابت اینکه این مساله در اینجا بازگردید معذرت می خوام ..

    با سپاس از مدیریت سایت

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  29. نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲:۰۷ ب.ظ

    دوستان عزیز مطالب رو خوب بخونند. در مطالبم ابتدا گفتم که با اداره شدن بسیج به شکل فعلی موافق نیستم بقیه دوستان هم همین نظر را داشتند ( عبدالهی , الف از اشکنان , تنیر خرون و …) حتی جایی از “عبدالهی” نقل قول هم کردم. اما به نظر من لامرد پیشرفت خوبی داشته اگرچه با خیلی از جریانات تند و افراطی که وجهه لامرد را خراب کردند موافق نیستم/ در مورد دوران گذشته و حال گفتم که گذر از دیکتاتوری شاه خواست درست مردم بود اما سیستم فعلی حکومت هم خیلی نقص داره یعنی با این روش به افق های تعیین شده نمیرسیم . دست کمش این سیستم ما رو در خودمون محصور کرده و بیگانه از جهان پیرامون. پس اصلاحات لازمه (بازم این کلمه کلیشه ای !)
    اما جناب عبدالهی : نه قربونت برم ما چوپان یا نوکر زنگنه یا لشکون نبودیم (ادبیات شما نشاندهنده طرز تفکرتان است ) انقلاب اومد همین طرز تفکر را ور داره. اگه ملاحضه نبود بهت میگفتم که اجداد من کی بودند و اجداد زنگنه و امثالهم کی بودند من رو وادار به کاربردن ادبیات زمان جاهلیت نکن که اگه این بشه مطمئن باش حداقلش تو و امثال تو حتی با تقسیم بندی های ذهنی خودت حرفی برای گفتن نداری . جالبه از شاعر مرحوم منوچهر آتشی گفتی بدنیست اینم بشنوی چندسال پیش صحبت سالهای ۷۹/۸۰ توی نمایشگاه کتاب تهران مرحوم آتشی رو دیدیم یکی از بچه ها خودمانی شد و صحبت از لامرد کرد وخلاصه بگم مرحوم با همان لحن صمیمی اشاره ای هم به زنگنه کردند و گفتند ” هنوز هم زنگنه ایها خونخوارند؟” /البته دوران جاهلیت جنگ های قبیله ای فقط مخصوص زنگنه نبود و خیلی از مناطق در کل لامرد را در بر میگرفت و انقلاب اومد که اینا رو ور داره/
    بگذریم / برادر عزیزم روش های بد حتی آدمهای خوب را به سرانجامی بد می کشونه .بیداری یعنی انتقاد از بدیها و تحسین خوبیها اینا رو هم خوبه از قرآن و نهج البلاغه یاد بگیریم. توی این سایت آدم منصف کم دیدم ولی چند نفر تا حدی منصفانه حرف زدند یکیشون دکتر مسعود اسدپور بوده. یادمون باشه ما باید عوض کنیم اصلاح کنیم پس بیداری شرط لازمه

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  30. نوشته شده توسط دارالمیزان در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۳:۲۳ ب.ظ

    با سلام
    با این جمله ایرانی کاملا موافقم:
    ———————————————————————————————————
    نوشته شده توسط ایرانی در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۴۹ ب.ظ
    میدانم “صابری” چه میگویند و چه میخواهند و فکر میکنم در پشت این نوشته ها احساس پاکی جریان دارد اما با سیستمی که فعلا بسیج دارد بعید میدانم به اهدافی که در ذهنشان است برسیم.
    ———————————————————————————————————
    اما امید واثق دارم که می رسیم . فقط باید همه عزیزان در بسیج برادروار دریک صف و کنار یکدیگر در خدمت این مردم عزیز باشند و بتوانند قدرت تحمل خود را از یکدیگر بالا ببرند مثل زمان جنگ واین عملی نمی شود بجز به تقوای الهی و باور یکدیگر با همه تنوع درافکار نظری وعملی .
    بسیج مستضعفین متعلق به همه شما است و از آن دور نشوید .

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  31. نوشته شده توسط ع . حقیقی در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۳:۴۰ ب.ظ

    دوستان سلام
    خوشبختانه من با شناخت کمی که از همه شما عزیزان دارم – اختلافی در نظرات شما ندیده ام . همه تان بسیجی و متدین هستید. فقط در اینجا ابتدا به ساکن بصورت منطقی مطالب خود را بیان کرده اید ولی متأسفانه بخاطر کم حوصلگی و خستگی در اواخر نظراتتان ، احساساتی بر شما عارض شده و از مسیر فکری خود خارج شده اید.
    بنده مطالب آقای صابری را مرتبا دنبال میکنم و واقعا برای ما و بچه ها راهگشا و امیدوار کننده است . مطالب ایشان بسیار نغز و حقیقی است که نه خارج از گود واقعیت است و نه بدور از حقیقت.
    ما همه در مراسم بزرگداشت بسیج که حاصل مجاهدت های پدرانمان هست شرکت می کنیم و تلاش هم می کنیم که با فرهنگ سازی و آموزش از مکتب حضرت علی (ع)یکنواختی و اصلاحات لازم بعمل آوریم. این را بدانید که هیچ سازمانی مصون از گزند و آفت نیست .باید خودمان آفت ها را پاک کنیم . البته نمی شود هم که بسیج را محدود کرد و اعضاء را گزینش کرد مسلما در همچو تشکیلات کاملا مردمی اشکالاتی هم بوجود می آید و این مطلق نیست.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.5/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  32. نوشته شده توسط خانزاده در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۱ ب.ظ

    خانزاده هستم وافتخار میکنم،پست و مقامی ندارم ولی به علت حسن شهرت گذشتگان محبت مردم را میبینم.اگرچه اوایل انقلاب بی دلیل موضعگیریهایی شد.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  33. نوشته شده توسط این به اون در در تاریخ ۰۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۵ ب.ظ

    آقای عبداللهی عزیز
    دیدی خودت هم طاقت حرف گنده نداری،پس یادت باشه تا تحملت کافی نشده حرف درشت نزن!
    ایرانی و بقیه دوستان.
    هرجا بری بد داره!
    چه بسیج،چه اداره آب ،چه دانشگاه ،یا …
    اما نبایدمثل این آقای عبداللهی همه چی رو به ….

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: -3 (from 3 votes)
  34. نوشته شده توسط خسروی در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

    به به از لامرد هم کم کم بوی دموکراسی داره می آد ولی نه هنوز هم ریسکش بالاست .

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  35. نوشته شده توسط ایرانی صبور عبدخدا!!!! در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

    به به از لامرد هم کم کم داره بوی دموکراسی می آد ولی نه هنوز هم ریسکش بالاست . چون بعضی ها تو سایت هنوز جرات نمی کنند اسمشون رو بنویسند ولی خوبه باید تمرین کنیم.البته اگه دیگه زنگنه ایی شجاع و یک رنگ بیاد جلو صفا می ده

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  36. نوشته شده توسط جواد صفایی در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۴ ب.ظ

    سلام به ساکنان واقعی این محله ی مجازی تراکمه
    من تعریفی از بسیجی دارم که با شما درمیان میگذارم،بسیجی یعنی:
    ۱-معلمی که به این فکر می کند که عردا این درس را چگونه ارایه بدهم که دانش آموزان بهتر متوجه شوند.
    ۲-آن نوجوانی که هنگام پخش فوتبال جزیره بلند می شود واز پمپ بنزین لامرد با موتوربرای بخاری دیخالو نفت می آورد تا که دیخالو امشب سردش نشود.
    ۳-آن مردی که خسته از کار برمی گردد خانه ولی با زن و بچه اش با محبت صحبت می کند.
    ۴- مسوول کشتی لامرد که برای هیچ نفع مالی از وقتش می زند و می رود چند تا جوان لامردی را در سالن دور هم جمع کند.
    ۵-آن هنرمندی که ۵۰ شب تمرین می کند تا در سه شب – رایگان – چند جوان را به تماشاخانه بکشد.
    ۶- تو که وقتی حتا مطمینی دیگری دارد اشتباه می کند، حریم ادب نگه می داری، خشم ت را در خود می ریزی و مهر ت را جار می زنی.
    این سیاهه بی پایان است و عمر آدمی محدود، بسیجی یعنی من و تو وقتی به سمت انسان اشرف حرکت می کنیم..چه گل پلنگی باشیم و چفیه بردوش ویا مثل من…الهی به امید تو

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 2.5/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 5 votes)
  37. نوشته شده توسط Irani در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۶ ب.ظ

    اگرچه بسیج بیش از اینهایی است که “جواد صفایی” گفتند ولی موافقم که بسیج با منش و رفتار شناخته میشه نه با …………….. خیلی از بسیجیای امروزی عشقشون کارت فعال و امتیازات بسیجه وگرنه اگه یه کم کار سخت بشه فکر نکنم تو میدون بمونن به قول “عبدالهی” اگه بخوان مثلا یه جا درختکاری کنن بیشترشون جیم فنگ می زنن.
    راستی آقای عبدالهی داداش من فک نمیکردم اینقدر نازک نارنجی باشی. اجازه بده دیگران هم نظر بدن. تقدیس گذشته لامرد و زنگنه و امثالهم اونم با اون ادبیات لمپنی درباره قوم و تبار و منطقه خاصی غلو کردن و همه چیز اون زمان را عالی جلوه دادن حتی لامرد دوره شاه را بهتر دونستن و پیشرفتهای لامرد بعد از انقلاب را کم جلوه دادن چی رو نشون میده؟
    گذشته لامرد پراست از محرومیت، فقر فرهنگی،جنگهای قبیله ای،(البته مثل خیلی از جاهای محروم کشور) لامرد تبعیدگاه هم بوده حالا شما به چه گذشته ای می نازی عزیز.با اینکه اجداد من از سرشناسان این خطه بودند (یعنی خرشون میرفته حتی پیش دولتیا) ولی به جز مذهب و تعصب خاص مذهبیشان ( که شاید به سختی بتوانم آنرا نقطه قوتشان بدانم _آخه آدم مذهبی جاهل بیشترین ضربه رو به دین میزنه_) چیزی از علم و دانش و فرهنگ برای ما نداشتند. لابد تو باید از اجداد زنگنه ایت بیشتر از اینا داشته باشی ! می خوای برات یه ماجراهایی از باپیروها برات بگم تا بدونی مثلا سر یه تکه زمین چیکار میکردن.میخوای برات بگم مثلا یکی از باپیروها (چه فرقی داره مثلا بابای باپیرو ما) اینجور که میگن چند تا خانواده فقیر رو وادار میکرده براش “جورین” بکنن بی مزد و مواجب ، می خوای علت بعضی از قشون کشی ها به منازل و روستاهای اطراف را برات بگم.شاید بگی شرایط اون دوران چنین بوده پس لعنت به اون دوره ای که مردم ما را به این بدبختی و فلاکت واداشته بوده. من که دلم نمی خواد از اون دوران بجز همین مراسمات محلی و ….. چه میگن ازین حسای نوستالژیک ( البته اونم برای سرگرمی )بشنوم دوست ندارم به بابای باپیرومون الکی بنازم و بگم من از اجداد نمیدونم کی اًک هستم. راستی(اینو یه باره یادم اومد) تا حالا تف (همون تفته خودمون) سیدا رو به صورتت کشیدی؟ و ………بگذریم حرفای دیگه ای دارم که باید بزنم و گرنه بازم داشتم چیزایی که ………….

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  38. نوشته شده توسط Irani در تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱ ب.ظ

    هنوز از اون باپیروها یکسری رسمها مونده. مثلا یکی از این رسمای جالب البته به شکل مدرنش سنگ و تخم مرغ گندیده و گرجه پرتاب کردنه به هر کسی که خوشمون نیاد. جاتون خالی بچه بیزیم ما رو جمع کردن که به “حسینی چپی تندرو” نشون بدیم که لامرد ما جای اون و استاندار نیست (زبون بسته ها اومده بودن تو مراسم شهرستان شدن لامرد شرکت کنن) باز جاتون خالی اینقدر به “ذوالقدر” سنگ زدیم. حالا کجاشو دیدی اینقدر بابا هامون جوونایی رو به بهونه “چپی بودن” از اداره ها بیرون کردن اینقدر عکسا رو آتیش زدیم. دیخالوهامون چطور “تش تنیر می کرزن” ما همونطور فرمونداری رو آتیش زدیم.. ای آخریا دیگه مو نبیزم باورتون نیوو مثلا دانشجو واویزیم کلاسم رفت بالا.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  39. نوشته شده توسط محمد رضا در تاریخ ۰۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۲۸ ق.ظ

    اقای عبدالهی سلام
    درمطالبت کشته های جنگ لنگه رو شهید نامیده ای ،در عوض شهدای دفاع مقدس روباعنوان جان باختگان اورده ای واین نشون میده یه مقدار از مطالبت احساسی وتعصبی نوشته ای . هرچند با برخی از افراط وتفریط ها در بحث بسیج باهات موافقم،
    کاربران عزیز،لطفا بحث هاتون رومنطقی دنبال کنید.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.0/5 (2 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  40. نوشته شده توسط بازم ایرانی در تاریخ ۰۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۸ ق.ظ

    انسانهای میانه رو به خدا نزدیکترند

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  41. نوشته شده توسط ابوذر در تاریخ ۰۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

    سلام
    وبلاگتون بسیارجالبه برای دیدن اخباردارالمیزان به وبلاگ من سری بزنید.
    موفق باشید.

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  42. نوشته شده توسط دارالمیزان در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

    آقای عبداللهی
    سلام
    مطلبی را از کسی از اهالی اهرم بوشهر (تنگستان) شنیدم که نسلی از لشکونی ها کرد (مهاجر کردی) هستند . شما اطلاعی از موضوع دارید؟
    ضمنا تلاش نمائید که در این سایت ، بحث های امثال آنکه با ایرانی و ایشان و امثال ایشان با شما داشته اند نشود.
    همه ایرانی مسلمان و لامردی غیور هستند .

    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.2_1042]
    Rating: +3 (from 3 votes)