ارزش یک صندلی

فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۲ (دیده شده 884 بار)

ارزش یک صندلی چقدر است ؟ پاسخ این سؤال بر اساس موقعیت ، مخاطب، متکلم و کسی که قرار است روی این صندلی بنشیند، کاملاً متفاوت است.
گاهی خدای ناخواسته به یک مُبل فروشی می روید و یک صندلی سفارش می دهید که مطمئنم با این گرانی سرسام آور، سرسام خواهید گرفت و بهتر است خودتان دست به کار شوید و با تنه درخت یک صندلی بسازید و فعلاً از آن استفاده کنید تا شاید زبانم لال ، فوّاره قیمتها هم به مصداق « فواره چون بلند شود ، سرنگون شود» از جاذبه زمین شکست بخورد و به پایین سقوط کند.

زمانی خریدار صندلی دامادی هستید که در این صورت با این مخارجی که ما برای ازدواج جوانان درست کرده ایم، از این دامادی لذتی نخواهید برد. زیرا درست در همان رو.ز اول عروسی، دفترچه های قسط، در مقابل داماد خوشبخت!! مانور می کنند که بدون مراجعه به باشگاه بدن سازی، بطور طبیعی لاغر خواهد شد.

گاهی فرزند یا برادر بیکار یا به تعبیری « جویای کار» دارید و منتظرید در آگهی های استخدام ، او نیز مثل « مسئول زاده ها » برنده شده و یک پست سازمانی به دست آورد. ارزش این صندلی نیز چنان بالاست که برخی ها به خاطر آن حاضربه پرداخت رشوه و زیر میزی هم هستند و بیچاره برخی ها نیز هر سال و ماه، در آزمونهای مختلف شرکت می کنند و از همه از یک پاسخ ثابت می شنوند: « شما حد نصاب نمره در آزمون کتبی و یا مصاحبه را بدست نیاورده اید». این آزمونها تا کی ادامه می یابد؟ خدا می داند.

زمانی شما دنبال مسئول اداره شدن هستید تا فرزندان خود یا پسر خاله و پسر دایی را به کاری مشغول کنید؛ در این صورت برخی ها مجبورند مثل حزب باد به جهت آن میل کند تا نانی به نرخ روز بخورند. بستگی دارد که نان کدام تنورداغ تر باشد و بادنما چه جهتی را برای باد نشان می دهد.

حالا هم رقابت بر سر یک کرسی است « ریاست جمهوری ». هر حزب و گروهی خود را آماده می کند تا آتش را به گرده خود بیاورد. در شوراها ی شهر و روستا هم رقابت بر سر « کرسی کوچک عضویت شورا » راستی قیمت این کرسی ها چقدر است؟ قرار است برخی ها چه هزینه ای بابت تصاحب این کرسیها بدهند؟

آیا قرار است اگر عده ای مثل چهار سال پیش از تصاحب این صندلی بی بهره ماندند، مردم را به خیابانها بکشند و دشمن را شاد و حتی شارژ کنند؟ آیا قرار است برای به دست آوردن این کرسی ها وحدت مردم ، روابط خویش و قومی را کنار بگذاریم؟ آیا وقت عمل به اخلاق انتخاباتی برای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان فرا نرسیده است ؟

آیا نمی شود تصور کرد که در یک خانه آن قدر آزادی انتخاباتی باشد که زن به یک کاندیدا و شوهرش به نامزدی دیگر رأی بدهد؟ درست همان اتفاق شیرینی که در مورد انتخاب مرجع تقلید افتاده که در خانه ای اهل آن خانه، چند مرجع تقلید دارند و هرگز تنشی هم ایجاد نشده است.

آیا باز هم قرار است اگر کسی به کاندیدای مورد نظر ما رأی نداد ، متهم به بی دینی گردد؟

پاسخ این سوال به بصیرت ملت ایران بستگی دارد. مقام معظم رهبری امسال رابه عنوان « سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی » نامگذاری کرده اند. خلق و آفرینش یک حماسه حقیقتاً به آگاهی و بصیرت نیازمند است. رزمنده حماسه آفرین باید. جبهه ی مقابل را بشناسد و چشم به پیشانی و دل گرو فرمانده داشته باشد.

آری اگر این بصیرت و قانون پذیری وجود داشته باشد، هرچه طراحان فتنه، برنامه ریزی کنند، نتیجه ای نخواهند گرفت. که وظیفه خطبا و نویسندگان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، آگاهی بخشی و بصیرت دادن است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۲۹ پاسخ به “ارزش یک صندلی”

  1. نوشته شده توسط امیرصفایی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۶ ق.ظ

    سلام جناب هنرپیشه مطلب ساده خلاصه و خوبی ارائه کردید متشکرم
    به نظر من در دوران ما متاسفانه ارزش یک صندلی را به جای آنکه میزان فراهم سازی زمینه خدمت به مردم و کشور مشخص کند، به میزان قدرتی که بای صاحب صندلی به همره دارد مشخص می کند، که اگر نبود این مساله، دوستان هنگام کاندیدا شدن لااقل در خلوت از خود می پرسیدند که:
    ۱- صاحب این صندلی باید چه کارهایی انجام دهد؟
    ۲-برای انجام ان کارها چه ویژگی هایی لازم است؟
    ۳-آیا من واجد این شرایط هستم؟ شخص بهتری وجود ندارد؟
    و…
    به نظر من عدم توجه به مسایل فوق است که باعث میشود بعضی مسوولین ،ارزش کارایی و شان صندلی را تا حد توان خود پایین می آورند.
    موفق و پیروز باشید

  2. نوشته شده توسط mobena در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

    سلام بر استاد هنرپیشه
    واقعا که مطلب بجا و  زیبایی بود، چند روز پیش همکارم گفت: هدف رسیدن به پست و مقامه نه خدمت.
    کاش مسولانمان طوری خدمت کنند که نخواهم برای پاسخ به همکارم تمام ذهن و فکرم رو جمع کنم تا جواب پیدا کنم….
    این روزها اگر کسی بخواهد صادقانه و برای رضای خدا کار کند خیلی زود کنار کذاشته میشود با دریایی از مخالفت مخالفان زبان باز ..
    این روزها ان کسی که  کار نکنه و فقط خوش زبان تر و به قول خودمون سرزبون دار تر باشه  حتما موفق تره تا کسی که فقط کار کنه …
    به قول دوستی: 
    خدایا به مسئولانمان تعهد و به متعهدین ما مسئولیت عطا کن…
    امین

  3. نوشته شده توسط امیرصفایی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

    کاش میشد با کاندیداها (متقاضیان صندلی ها) یه قرارداد اجاره صندلی نوشت تا بدانند که اونا مستاجر این صندلی ها هستند نه مالک آن!!!! و باد به زودی آنرا تحویل دهند ، شاید اینجوری هم در عملکردشون تاثبرات مثبتی گذاشت هم دل کندن براشون آسون میشد

  4. نوشته شده توسط مبینا در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳ ب.ظ

    حرفتون متین جناب اقای صفایی

    ولی … گمون نکنم فایده ایی داشته ووو

  5. نوشته شده توسط محبوبه حسینی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۰ ق.ظ

    سلام ممنون از مطلب بجای آقای هنرپیشه. از انتخابات قبلی کمی دلگیرم .از اینکه چرا ما شیعه امام علی هستیم اما اخلاق انتخاباتی مان علی (ع) گونه نیست. به امید روزی که فضای انتخاباتی سالم و با رضایت ائمه داشته باشیم.

  6. نوشته شده توسط علی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

    با سلام مطلب زیبایی بود البته فقط در حد صحبت این چیزایی که گفتید داره میشه ارزوی جوانان ایرانی یه انتخابات سالم بدون حاشیه شاید شاید بتونم اینو تو رویاهام پیدا کنم 

  7. نوشته شده توسط مبینا در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۲:۰۱ ق.ظ

    منم با علی اقا کاملا موافقم همش در حد حرفه ببخشید اقای صفایی شما هم در برهه ایی از زمان ریاست رو تجربه کردید ولی بپرسید که اطرافیانتان چه میکویند؟

    دوستی میگفت :من ۴سال پیش ازدواج کردم با یخجال و تلویزیون عادی بدون ال سی دی و سانترال و کابینت بالا و کمد دیواری و بدون هیچ ادعایی ولی زن داداشش که از خانواده های مذهبی شهرستانه و( من کاملا میشناسمش و باهاش دوستم )و ادعای زندگی ساده رو داره به کمتر از کابینت تمام ام دی اف و سانترال و ال سی دی و کمد دیواری انچنانی و گرون ترین ارایشگاه و گران ترین لباس عروسی راضی نشد و جالب اینجاست که با افتخار هم میگویند زندگی و عروسی من ساده بود و من در حد کم قانع بودم…..
    بعضی اوقات متاسفانه اعتماد به نفسمون بالا میره و درست خودمون رو نمیبینیم…

  8. نوشته شده توسط مسعود اسدپور در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶ ق.ظ

    جناب آقای هنرپیشه

    با سلام، ممنون از مطلب بجایتان.
    ارزش مادی هر صندلی وابسته به تعداد کسانی است که برای بدست آوردنش تلاش میکنند. و هر چه ارزش مادی آن بالاتر باشد ارزشِ شکستنی هایش هم بالاتر. برای صندلی شوراها ممکن است دلی شکسته شود، برای صندلی مجلس سر و دستی و برای صندلی ریاست جمهوری خیلی چیزها.

    تبعات بعد از هر انتخابات هم به این بستگی دارد که سرنوشت آینده ما تا چه حد متاثر از آن انتخاب باشد. اگر در کشوری باشید که زندگی عادی تان با این که چه کسی رییس جمهور است مختل نشود نه تنها دعوایی بر سر انتخاب پیش نخواهد آمد حتی همسایه شما از شما نخواهد پرسید به چه کسی رای دادید. اما وقتی در جایی زندگی میکنید که انتخاب نادرست رییس جمهور باعث کن فیکون شدن زندگی تان خواهد شد باید نسبت به انتخاب بقیه هم حساس باشید. چیز عجیبی نیست این دعواهای انتخاباتی…اگر وضعیت اقتصادی کشور همین باشد تا ابد همین دعواها خواهد بود.

  9. نوشته شده توسط نقطه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

    سلام استاد هنرپیشه عزیز:
    مطلب ساده و دلنشینی بود. همیشه بین اون چیزی که هست با اون چیزی که باید باشه خیلی فاصله هست. احتمالا اگه آرمانی فکر کنیم ارزش صندلی باید به این باشه که کدوم صندلی ما رو به خدا نزدیک تر می کنه ولی…
    آقای اسدپور عزیز:
    حرف شما درست، ولی دموکراسی چه درست چه غلط این اجازه رو به شما نمیده، چون افرادی هستن که مثل شما فکر نمی کنن و هیچ دلیلی هم وجود نداره که شما یا اونها درست میگن، این حکومت دموکراسی هست و نه حکومت نخبگان یا دیکتاتوری. وقتی حکومت ما “جمهوری اسلامی” باشه احتمالا کلمه “تقوا” بتونه ارزش صندلی ها رو واقعی تر کنه ولی افسوس… . ریاست جمهوری ارزش رای دادن داره ولی انتخابات شوراها من همین الان رای سفیدمو آماده کردم. شما فکر کن چهار سال وقت داری که هم دنیا و هم آخرتتو تضمین کنی، ولی اینا دارن چیکار میکنن، ای دل غافل…

  10. نوشته شده توسط احمدرضا در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

    مشکل از خودِ خود صندلی هاست. صندلی کوچک یک اداره در شهر کوچک خودمان را نگاه کن ؛ تا روی آن بنشینی سُکی بهت می دهد که نگو ! تو می شوی من و همه چیزت می شود من ؛ البته اگر از آن سُک خوشتان بیاید. دیگر نظر و عقیده دیگران برایت بی اهمیت می شود و بعد از آن هیچی هم که نباشی توهّم برت می دارت که در همه امورات استادی برجسته و صاحب نظری ؛ بالاتر از همه ای ؛ از همه سرتری ؛ همه به تو نیاز دارند و تو از همه بی نیازی … غافل از اینکه اگه این صندلی ملک طلق کسی بود به تو نمی رسید … حالا صندلی های بزرگ تر بماند!
    همه اش تقصیر همین صندلی بی صاحاب است ؛ لامصب!

  11. نوشته شده توسط حق شناس محمود در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ

    آیت الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه این‌که هرکسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعاً و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمی‌شود.
    .(.سوال .اصولگرایان تا چه اندازه در عمل با نظرحضرات علمایشان نزدیک هستند ؟ فردا جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرائی انتخابات است .حاضرین ودعوت شده ها از چه طیفی هستند ؟؟؟)

  12. نوشته شده توسط نقطه در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸ ق.ظ

    آقای حق شناس عزیز:
    منظور آیت الله مصباح اینجا طعنه به ائتلاف ۷+۸ و راست های سنتی در انتخابات مجلس بود که اول دور هم نشستن و تصمیم گرفتن، بعد خواستن دو نماینده هم از جبهه پایداری اضاف کنن که جبهه پایداری لیست جدایی داد و این سخنان رو در دیدار با اعضای حزب موتلفه ای گفتن که در راس اون ۷+۸شون بود. و البته قبل از این سخنان هم طعنه سنگینی به… زدن توجه کنید:
    نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که دم از وحدت می‌زنند، اظهار داشت: متأسفانه افرادی که از همه جا شکست می‌خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی‌دهند حتی در نمازجمعه، دم از وحدت می‌زنند و می‌گویند وحدت آن چیزی است که ما می‌گوییم.

    فکر کنم ایشون منظور دیگه ای داشتن اینجا.

  13. نوشته شده توسط عبدالصمد صفری در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۳:۰۸ ب.ظ

    مردم حافظه تاریخی خوبی دارن 
    همه یادشونه که درزمانم دوم خرداد که شعر اصلی انها توسعه سیاسی و تحمل مخالف بود چگونه با مخالفین خود برخورد کردند!!
    در ان زمان که شعار تبدیل معاند به مخالف ومخالف به موافق سر میدادند ترکیب هیات های اجرایی دیدنی بود!
    اقای حقشناس

    در زمان برگزاری انتخابات مجلس اخیر که شما وطیف شما هیات های اجرایی ونظارت را جزو گروه حاکم قلمداد میکردید و بی انصافانه انها را متهم به جانبداری از شخص خاصی میکردید ، زحمت بکشید امار بگیرید ببینید چند نفر از طیف نامزد شما وجناح شما  به عنوان نماینده فرماندار و…انتخاب شدند؟
    کسانی که از شما دوم خردادی تر و نماد اصلاح طلبی شان پررنگ تر از شما بودند به عنوان نماینده فرماندار سر صندوقها حضور داشتند

    موفق

  14. نوشته شده توسط احقرالناس در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۰۰ ب.ظ

    یگانه استاد وعارف برجسته جناب هنرپیشه .مطلبتان مثل سابق زیبا بود. دست بوستان هستیم

  15. نوشته شده توسط موسي هنرپيشه در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۱ ق.ظ

    با سلام خدمت همه د و.ستان و عرض تشکر از ابراز لطفشان ؛ فکر می کنم همه باید تلاش کنیم که اخلاق انتخاباتی  در میانمان یک فرهنگ شود و خدای ناخواسته پس از برگزاری انتخابات شاهد پس لرزه های اختلافات قومی و حتی خانوادگی نباشیم. ما باید مرتباً بنویسیم شاید کم کم اخلاق دموکراسی  میان انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و برگزار کنندگان انتخابات بیشتر و هر روز بهتر از دیروز شود . ان شاء الله
      

  16. نوشته شده توسط حق شناس محمود در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

    سلام صمد خان …حداقل شما بهتر از بقیه دوستان میدانید که در اجرای انتخابات در هر دوره ای من چه مسئولیتی داشته ام وبه دستور کار انتخابات چه اجرائی وچه بازرسی آشنائی کامل دارم .آمار هیئت های اجرائی ، نظارت وبازرسی همان دوره ای که شما می فرمائید دارم اگه لازم شد توسایت میزارم وخود شما قضاوت کنید که این افراد عضو فعال چه ستادی بوده اند .با اخوی بزرگوارتان مشورت کن وسوال کن پیشنهاداتی که من قبل از انتخابات مجلس گذشته دادم چه بود که مخالفت شد .!!آره افرادی هم هستند که از من دوم خردادی ترند .ولی آیا همه می توانند مجری انتخابات باشند ؟بحث انتخاب طیف وگروه نیست .انتخاب افراد باسابقه وآشنا به مسائل اجرای انتخابات است که متاسفانه با زیرکی تمام انجام می پذیرد وما اسمش می گذاریم انتخاب همه سلیقه ها !!!اخوی جان شما میدانید منم میدانم ومردم هم میدانند که چه میکنیم .شعارها قشنگ است وعمل ها …..

  17. نوشته شده توسط عبدالصمد صفری در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۷ ب.ظ

    اره شعارها قشنگ و عملها هم 

    مشکل انجاست که فکر میکنید فقط خود میتوانید بعضی کارا رو خوب انجامش بدین
    بله اتفاقا انجام دادند ، خوب هم انجام دادند ومجریان خوبی هم بودند
    موفق

  18. نوشته شده توسط علی ابراهیمی در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۳ ب.ظ

    جناب آقای حق شناس
    این مطلب را من خودم شخصا از اقای حبیب صفری هم محله ای خودتان شنیدم اگر دروغ گفتند شما تکذیب کنید شاید خودشان جواب بدهند و آن این است که قبل از پایان رای گیری شخص شما با ایشان تماس گرفته و گفته بودید که انتخابات بسیار خوب برگزار شده است و حتی اگر ما رای نیز نیاوردیم به دیدار فرماندار خواهیم رفت و از ایشان تشکر می کنیم
    در مورد سئوالی که درباره هیئت اجرایی پرسیده بودید بهتر از اخوی بزرگوارتان سئوال بگیرید چون ایشان نیز عضو معتمدین بودند

  19. نوشته شده توسط علی ابراهیمی در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

    عضای هیئت اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای لامرد انتخاب شدند.
    به گزارش روابط عمومی وکمیته تبلیغات واطلاع رسانی انتخابات فرمانداری شهرستان لامرد اولین جلسه انتخابات اعضای هیأت اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان لامرد با حضور فرماندار،اعضای هیأت نظارت و ۲۵ نفر از معتمدین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
    در این جلسه پس از ارائه سخنان فرماندار انتخابات اعضای هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شوارهای شهرستان برگزار شد که طی آن هشت نفر از معتمدین به عنوان عضو اصلی و پنج نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.
    براین اساس اقایان سید حسین احمدی زاده ,حسین شبانی نژاد,عیسی امیری, عبدالحمید خسروی ,یحیی دیانت ,احمد میر حسینی ,سید محمد جواد موسوی و حمزه صادقی به ترتیب با اخذ اکثریت آرا به عنوان اعضای اصلی و سید علی هاشمی,علی کرمی ,بهرام کشتکار,علی حق شناس,یعقوب غفاری نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
    اعضای هیئت اجرایی متشکل از ۱۱ نفر اعضای اصلی هستند، هشت نفر معتمد محل که با رأی‌‌ ۳۰ نفر آز آنها مشخص می‌شوند، فرماندار ، رئیس اداره آموزش و پرورش و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان، نیز اعضای اداری این هیئت هستند.
    اعضای هیئت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز با معرفی بخشداران انتخاب میشوند

  20. نوشته شده توسط جاماسب در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۹:۵۵ ب.ظ

    جناب هنرپیشه 

    وقتی جنابعالی که تخصص‌تان امور مذهبی و دینی‌ست دست به انتشار کتاب در زمینه ریاضیات می‌برید و یک انتشاراتی [حذف]هم ان را برای شما منتشر می‌کند و رییس اموزش و پرورش (اقای صفری) هم با به و چه چه اعلام می‌کند: “کتاب زنگ تفریح ریاضیات به دلیل داشتن مطالب مفید ریاضی در سطح مدارس شهر لامرد توزیع خواهد شد” ( اموزش پرورش کتاب را با پول بیت‌المال می‌خرد و به خورد دانش‌آموزان می‌دهد و یا اینکه آموزش پرورش ان را بین مدارس تخس می‌کند و پولش را از دانش آموز می‌گیرد و استاد معارف دینی هم لابد این وسط به نان و نوایی می‌رسد)، حتما هم عده‌ای پیدا خواهند شد که به صندالی‌هایی که از قد و قامتشان بلندتر است تکیه بزنند. خواهشا صحبت از بصیرت نکنید که بصیرت شماها را هم دیدیم….

  21. نوشته شده توسط یعقوب قادری در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۰۳ ق.ظ

    استاد هنرپیشه عزیز سلام
    مثل همیشه عالی و زیبا بیان کردید .
    توی مطلبتون دم از اخلاق انتخابات زدید ولی دلمان ازآنجائی به درد می آید که میشنویم یکی از به اصطلاح کاندیداهای شورا در انتخابات قبل مجلس از ساق دوشان و بادیگاردهای جان بر کف یکی از کاندیداها آنچنان مورد حمایت کاندید رقیب قرار گرفته که صدای کل و شاواششان تا فرسنگها دور تر نیز به گوش میرسد و آنچنان به خود میبالند که انگار هر پنج مهندس!!!!!! مد نظر آنها بر صندلی کوچک اما با ارزش شورا از هم اکنون تکیه زده اند .کدام اخلاق انتخاباتی چنین گفته که آنچنان باد به پرچم بعضی دوستان بخورد که ورود به عرصه انتخابات آنچنان آنان را کور کنند که بر ارزشهای حزبی و جناحی خود نیز لگد بزنند و برای به دست آوردن صندلی شورا حتی حاضر به معامله با رقیب نیز بشنود .باز هم سیاست و فریب و شیره مالیدن سر مردمی که همانند مترسکی دست ساز کاری از دستشان بر نمی آید و مجبور به اطاعت از سیاستهای غلط مد نظر آقایان هستند .ولی خوشحالیم از این باب است که مردم آگاه شده و به ذاحتی خوب را از بد و اصلح را به خوبی تشخیص میدهند و دیگر فریب بازیهای سیاسی را نمیخورند .
    و یه نصیحت هم به کاندیداهای عزیز:در یکی از نامه های حضرت علی (ع)خطاب به مالک اشتر آمده است ای مالک حال که به صندلی ریاست نشسته ای چنان حکومت کن که اگر روزی روزگار بر وفق مراد نچرخید و حکومت برگشت بتوانی با قانونهای که وضع کرده ای روزگار بگذرانی .ای کاش مدیران و کاندیداهای این دوره ما نیز به این نصیحت حضرت امیر گوش میکردند و به آن جامه عمل میپوشاندند .

  22. نوشته شده توسط رحمان در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۶ ق.ظ

    اقای حق شناس
    جان کلام شما این است که چرا منو انتخاب نکرده اند برادرجان همه نمی توانند مجری انتخابات باشند ولی فقط شما هم در این شهر نیستید که توانایی برگزاری انتخابات را دارید البته حتی توانایی شما هم در برگزاری انتخابات ثابت نشده است این را میتوان از انتخابات های که شما در ان نقش داشته اید متوجه شد خود شما هم دیدید که امروز دو تن از اصلاح طلبان برای هییت اجرایی انتخاب شدند اتفاقی که در دوره ی اصلاح طلبان در همین شهر اصلا اتفاق نیوفتاد اقا جان هم شعارها قشنگ است و عمل ها فقط مشکل اینه که شما چشم دیدن جز خود را ندارید چجور شما به این نتیجه رسیدید اصلاح طلبانی که در انتخابات مجلس حضور داشته اند توانایی اجرای انتخابات را نداشته اند؟چرا فکر میکنید که اصلاح طلبانی که در این دوره در پای صندوق ها حضور خواهند داشت توانایی اجرای انتخابات را ندارند؟ایا همه ی این حرفها به این دلیل نیست که خودتان جایی ندارید؟اگر شما بودید همه چیز بی عیب بود؟
    لطفا در مورد ترکیب هیت اجرایی در زمان اصلاح طلبان که شما فرمودید مدارکی در دست دارید در سایت بگذارید تا ما متوجه بشیم در زمان اصلاح طلبان چقدر از اصولگرایان عضو هییت اجرایی بودن؟
    لطفا در مورد پیشنهاداتی که به جناب فرماندار ارایه داده اید و عملی نشد بیشتر توضیح بدید؟

     

  23. نوشته شده توسط حسن ذکاوت در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ

    سلام
    ممنون از آقای هنرپیشه
    افکار و نوشته های دوست و برادر بزرگ ترم را خیلی وقت است پی می گیرم، خواستم بنویسم، دیدم که نه! هنوز نوبت تحمل تمام نشده است!، که خداوند همیشه با صابران است؛ باشد که از منبر وعظ و نصیحت فرود آییم و خود را ورق بزنیم! چه کسی باید موقعیت امروز ما را پاسخ گوید و چه کسی باید بپرسد؟
    پریشانم پریشان! با یار پریشانم و بی یار پریشان! … به قول نوجوانها : اینم بمونه !
    یه خواهش دارم از دوستان:
    شما را به مقدسات خودتان قسم! دعواها و خاطرات سیاسی دهه ی هشتاد خود را جای دیگری پهن کنید!
    ممنون

  24. نوشته شده توسط حق شناس محمود در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

    جناب رحمان سلام …مطلبی که من به آن اشاره کردم مربوط به انتخابات مجلس بود که مناسفانه به دلیل کم توجهی مدیران سایت روز انتخابات هیئت اجرائی امسال تائید شد وشما خواندید .عزیز برادر بحث من تنها نیست . اگر نیمچه اطلاعاتی از جلسه همین انتخاب هیئت اجرائی شوراها داشته باشید .متوجه خواهید شد زمانی که یکی از اعضاء همیشگی هیئت اجرائی رای نمی آورد در همان جلسه آقایان سریع به ایشان مجددا پیشنهاد می دهند که از علی البدلی استعفا بده تا در هیئت اجرائی ریاست جمهوری از شما استفاده شود . دوستانی که من میشناسم میدانند من چه میگویم متاسفانه امثال شما دور از گودید وظاهر قضیه می بینید وسریع اظهار نظر می کنید .ضمنا چند روز دیگر به لیست معتمدین واعضاء هیئت اجرائی ریاست جمهوری نظری بیاندازید متوجه خواهید شد که چه اتفاقی افتاده است .آیا شما می دانید انتخاب اعضای شعب به عهده هیئت اجرائی ریاست جمهوری اس وعملا هیئت اجرائی شوراها که شما می فرمائید همه اصلاح طلبند وفرا جناحی انتخاب شده اند اختیاری ندارند ؟؟؟ماهم دعا می کنیم مجریان خوبی باشند همچون گذشته !!!!

  25. نوشته شده توسط حق شناس محمود در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

    جناب ابراهیمی سلام …آقای حبیب صفری از مجریان با سابقه انتخابات است .اهل سیاست است ومن بعید میدانم چنین اظهار نظری کرده باشند هرچند بنده ارادت خاصی به ایشان دارم .بحث من هم نحوه انتخاب هیئت اجرائی مجلس بود که عزیزی مطلبی گفته بود من جواب دادم …اما رحمان خان ..من در بین معتمدین واعضاء منتخب هیئت اجرائی اصلاح طلبی نمی بینم …هرچند این مطلب را باید اصلاح طلبان تائید یا رد کنند !چهره های شاخصی چون : (دکتر مقیمی .محمد(مختار) صفری . احمد فرهمند .جواد صفائی .عبدالرضا منصوری .حسین قائدی .شهابی ها و.و.و…)

  26. نوشته شده توسط ایران در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲ ب.ظ

    جناب آقای حق شناس
    درست است انتخاب اعضای سر صندوق با هیئت اجرایی ریاست جمهوری است ولی مگر فقط همین کار وظیفه هیئت اجرایی است ؟
    به نظر شما تعیین صلاحیت ها و یا تنظیم صورتجلسات وظیفه سبکی است؟
    به نظر من فرماندار و هیئت اجرایی که انتخابات مجلس را مدیریت کردند ثابت کرده اند می توانند انتخابات سالم و آزاد برگزار کنند و در این انتخابات قطعا چنین خواهد بود و بهتر شما نیز اینقدر شک و تردید ایجاد نکنید

  27. نوشته شده توسط رحمان در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹ ب.ظ

    جناب اقای حق شناس
    برای ما تحلیل خیلی چیزها بسیار سخته اینکه کسی طوری رفتار نماید که هیچ چیز جز نا خیرخواهی در ان دیده نمی شود در زیر همین مطلب اقای هنرپیشه شما نظر داده اید که اینها حرف و عملشان یکی نیست و با طعنه سوال نمودید(.سوال .اصولگرایان تا چه اندازه در عمل با نظرحضرات علمایشان نزدیک هستند ؟ فردا جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرائی انتخابات است .حاضرین ودعوت شده ها از چه طیفی هستند ؟؟؟)
    اما الان که خودتان شاهد این بودید که از همه ی طیف ها حضور داشته اند در یک رفتار عجیب و دور از شخصیت بالغی چون شما میگویید این ها که اختیاری ندارند و…برادر جان شما حق دارید ما از دنیا هیچ چیز نمی فهمیم هر چی بصیرت و فهم واسه شماست ما تو گود نیستیم در عوض شما خود گود هستید و خودمان هم به ان معترف هستیم و اما یقین داریم که شما هم اطلاعات درستی ندارید اگر داشتید که هر روز ما به روز دیگه و موضوعی دیگه برای اثبات حرفتون پاس نمیدادید اخوی جان لطف کنید حرفتون رو یکی کنید نه اینکه هرروزی که حرفه روز قبلتون نفی شد ادعایی دیگه کنید.
    یقین دارم اگه فردا هییت اجرایی ریاست جمهوری هم از همه ی طیف ها باشه شما بازم میگین اینها که اختیاری ندارن اصل شورای نگهبان و فرمانداره این خط این نشون.
    و اما از همه مهمتر شما فرمودید که اگه نیاز شد لیست افراد هییت های اجرایی دوره ی اصلاح طلبان در لامرد رو در سایت میگذارم الان نیازه خیلی ها دوست دارن ببینن تو اون دوره چند تا از اصولگرایان عضو هییت اجرایی بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  28. نوشته شده توسط ایران در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۸ ب.ظ

    جناب آقای حق شناس
    این لیستی که نام بردید شاید در ظاهر اصلاح طلب باشند ولی فکر نکنم معتمد مردم لامرد باشند

  29. نوشته شده توسط لامرد عزیز در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۹ ب.ظ

    با سلام
    استاد بزرگوارم و همه عزیزان
    .ارزش صندلی ها با توجه به نوع دیدگاهها و تفکرات انسانهایی که درصدد تصاحب آن هستند قیمت گذاری می شود.در این راه عده ای هستند که خالصانه و فقط برای رضای او کار می کنند(که البته تعداد اینگونه انسانها خیلی کم می باشد و اصولا این افراد وارد هیاهوهای امروزی نمی شوند)عده ای دیگر منافع فردی و گروهی خود را بر منافع عمومی رجحان و برتری می دهند به گونه ای که در این میان مردم وسیله هستند و به فکر مردم بودن شعار.امروز متاسفانه یکی از معضلاتی که گریبان گیر جامعه ما هست وجود عده ای از به ظاهر دلسوزان هست که مدام شعار همدردی با مردم به سر می دهند اما در واقع اینها قبل از اینکه به فکر مردم باشند به فکر مقاصد و منافع سیاسی،حزبی و اقتصادی خود می باشند.آری امروز جامعه ما اینگونه است.عده ای برای تکیه زدن به آن صندلی های به ظاهر زیبا مردم را وسیله قرار می دهند بدون اینکه به آنها توجهی کنند.ارزش صندلی ها را این انسانها تعیین می کنند.